wtorek, 13 grudnia 2016

Koncert Ani Brody z Zespołem, związany z premierą „Thousand Lakes”


Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz i MOK  zapraszają na wyjątkowy koncert Ani Brody z Zespołem, związany z premierą „Thousand Lakes” – wyjątkowej płyty pielęgnującej muzyczne tradycje Warmii i Mazur.

Ania Broda to wokalistka obdarzona niezwykłym, wyrazistym głosem, posługuje się techniką śpiewu "białego". Mistrzyni gry na cymbałach wileńskich, uderzanym instrumencie strunowym, który przywędrował do nas z Azji. Autorka tekstów, kompozytorka, aranżerka. Jeden z najoryginalniejszych głosów i jedna z najciekawszych osobowości polskiej sceny muzycznej!
Płyta „Thousand Lakes” (której premiera odbyła się 4.11.2016) to hołd złożony skarbom lokalnej muzyki tradycyjnej.

Sama Ania Broda projekt opisuje tak:
„Całe życie słyszałam, że na Warmii i Mazurach nie ma ciekawej muzyki.
Nic bardziej mylnego!
Urodziłam się w samym sercu Krainy Tysiąca Jezior. Nadal tu mieszkam i kocham to miejsce. Jako muzyk dużo podróżuję, ale zawsze wracam do przestrzeni, z którą od dziecka łączą mnie miliony wspomnień. Grając od wielu lat muzykę folkową z całej Polski zdałam sobie sprawę, że brakuje w niej muzyki warmińskiej i mazurskiej. Pomyślałam - to dziwne, trzeba to natychmiast naprawić! Zaczęłam szukać i zamiast niemieckich walczyków znalazłam skarby :) Wpadłam na trop rzadkich i starodawnych w formie hymnów warmińskich. Zafascynowały mnie melodie, energia tej muzyki, jej szlachetność, dojrzałość, głębia... Są tu pieśni inspirowane zjawiskami natury. Są pieśni Morcinkowe, związane z głęboko zakorzenioną tradycją kończenia i odnawiania umów czeladniczych i gospodarskich. Są rytmy łamane, nietypowe frazy i ślady dawnej obrzędowości tych ziem. Trop dla odnalezienia funkcji muzyki w kulturze. Są dzikie i dynamiczne biwaty, szalone rytmy taneczne. Niezwykłe jest to, że jest tam kilka utworów, które pochodzą z moich rodzinnych okolic Jonkowa. Na przykład pieśń o Apolonii – świętej od bolących zębów. Niezwykłe jest to, że mogę teraz śpiewać piosenki, które kiedyś znali wszyscy.”

Wraz z Anią (śpiew, cymbały) wystąpi zespół w składzie:
Jacek Mielcarek - saksofon, klarnet, duduk
Kuba Mielcarek – kontrabas
Maciej Kierzkowski - bębny, dzwonki
Iwona Sojka - skrzypce
Mateusz Szemraj- oud, rubab

Koncert „THOUSAND LAKES” – Ania Broda z Zespołem
14 grudnia 2016, godzina: 18:00
Urząd Miasta Olsztyna, Plac Jana Pawła II 1, sala 219
WSTĘP WOLNY

Szczegóły: http://tinyurl.com/zf9336h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz