wtorek, 14 października 2014

Dr Joanna Pakulnicka


Od 20 lat moje życie zawodowe związane jest ze środowiskiem akademickim, początkowo WSP w Olsztynie, a następnie UWM. Obecnie jestem adiunktem w Katedrze Ekologii i Ochrony Środowiska Wydziału Biologii i Biotechnologii. Jestem hydrobiologiem, a moje badania naukowe dotyczą taksonomii, systematyki, biologii i ekologii owadów wodnych, a zwłaszcza chrząszczy zasiedlających różnorodne środowiska wodne. Przez wiele lat poznawałam faunę chrząszczy oraz mechanizmy jej funkcjonowania zarówno w jeziorach, drobnych zbiornikach wodnych, rzekach, jak również zbiornikach powyrobiskowych.

W badaniach terenowych często uczestniczyli też moi studenci, autorzy późniejszych prac dyplomowych, którzy nie tylko swoją pomocą i pracowitością, ale też otwartością i kreatywnością sprawiali, że moja praca dawała mi coraz więcej radości i satysfakcji.

Prowadzę zajęcia dydaktyczne z przedmiotów: ekologia, makroekologia, ekologia jezior, ekologia rzek i źródeł, ćwiczenia terenowe, ochrona środowiska, autoprezentacja, ekologia i ochrona środowiska, bezkręgowce chronione, statystyka na kierunku biologia, biotechnologia oraz mikrobiologia.

Na dziedzictwie kulturowym i przyrodniczym poprowadzę zajęcia z przedmiotów Ekologia i Ochrona Środowiska oraz Ekologia rzek i źródeł. Studentom chciałabym przybliżyć mechanizmy różnorodnych procesów jakie zachodzą w środowisku przyrodniczym oraz efekty wynikające z działalności człowieka, jak również zachęcić do pracy zespołowej, stawiania pytań oraz zabierania aktywnego głosu w dyskusji.

Joanna Pakulnicka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz