poniedziałek, 3 marca 2014

Janina Dziekońska-Rynko


Nazywam się Janina Dziekońska-Rynko, pracuję w Katedrze Zoologii Wydziału Biologii i Biotechnologii na etacie profesora nadzwyczajnego. Jestem biologiem, zoologiem a dokładniej parazytologiem. Zajmuję się badaniem pasożytów; ich występowaniem w środowisku, sposobami rozprzestrzeniania oraz oddziaływaniem na inne zwierzęta (w tym i człowieka). Ulubioną grupą pasożytów, którą naukowo zajmuję się od wielu lat są nicienie występujące w układzie pokarmowym ptaków wodnych.

Ostanie pięć lat poświęciłam badaniom kormoranów, których bardzo nie lubią rybacy a ,,uwielbiają" różne pasożyty. Obecnie interesują mnie zagadnienia związane z pojawianiem się nowych gatunków pasożytów dotychczas nie występujących na terenie Polski. Temat ten realizuję we współpracy z parazytologami z Odessy i Sewastopola. Do tej pory prowadziłam zajęcia dydaktyczne głównie ze studentami biologii i biotechnologii takie jak ćwiczenia z Zoologii bezkręgowców, wykłady i ćwiczenia z przedmiotu Pasożyty człowieka i choroby odzwierzęcy, Diagnostyka parazytologiczna środowiska, seminarium dyplomowe. Dla studentów studiów podyplomowych ,,Nauczanie przyrody w szkole podstawowej" prowadzę wykłady i ćwiczenia z przedmiotu Podstawy wiedzy przyrodniczej.

Moje zainteresowania pozanaukowe to podróże i dobre kino europejskie.

Na kierunku dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze poprowadzę wykłady i ćwiczenia z przedmiotu Biologia ogólna, Uwarunkowania zdrowia człowieka, a dla zainteresowanych Zwierzęta pasożytnicze i choroby odzwierzęce.

dr hab. Janina Dziekońska-Rynko prof. UWM
Katedra Zoologii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz